Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Edwin V 01-03-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Overgehaald door een vriend, die erg enthousiast was over zijn nieuwe smartwatch, ben ik op zoek gegaan en uitgekomen op de ASUS Zenwatch 2. Ik wilde graag een Android Wear horloge hebben. Heb al jaren een Android feun en heb vertrouwen in Google. De Asus is goed betaalbaar en krijgt goede reviews. Ik twijfelde wel of die niet te groot voor mij zou zijn, maar omdat deze wel een speaker heeft en meer info op het scherm kwijt kan dan de kleinere versie heb ik voor de grote variant gekozen. De klok is groot, maar zit goed om mijn pols. Je voelt hem nauwelijks tijdens het dragen. Alle instellingen zonder handleiding uitgevoerd. Het verwijst zich zelf. Moest wel een x de factory reset doen. Eerst Android wear op je feun zetten, daarna syncen en daarna pas Zenwatch manager installeren. Als je die volgorde niet aanhoudt, dan moet je het opnieuw doen. De connectie wordt goed vastgehouden via Bluetooth. De smartwacht heeft voor mij wel toegevoegde waarde. Je kan je eigen watch face instellen met alle info die jij zelf handig vind. Voor mij zijn dat zonsopgang, zonsondergang, type weer, temperatuur, UV, aantal stappen gezet, batterij-horloge en -smartfeun en de eerst volgende agenda afspraak. Je hoeft nu minder vaak naar je telefoon te kijken. Berichten van WhatsApp worden ook goed doorgegeven. Ik ben helemaal tevreden met deze smartwatch. Batterij gaat 2 dagen mee, terwijl hij altijd aanstaat. Opladen duurt een uur.Er zitten ook een paar handige appies op en ik verwacht dat er steeds meer handige applicaties bij komen. Ik geef de maximale score. Hij voldoet boven verwachting icm met een lage aanschafprijs.

Cor.hoek 22-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Prettige smartwatch. Goede batterij. Ruim 3 dgn. Alle notificaties komen zonder vertraging binnen. En werkt goed met google apps.

Nac1975 22-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Ben erg tevreden over het horloge. Alleen jammer dat ik na ongeveer 15 WhatsApp-berichten mijn horloge en telefoon opnieuw moet opstarten, omdat ik anders geen nieuwe berichten meer binnen krijg op de horloge.

Jeroen 20-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Accuduur is goed te noemen.
Zo'n beetje 1/3 van de accu verbruik ik per dag, met gemiddeld aantal notificaties per dag.
's nachts zet ik de Zenwatch uit.
Ik haal hierdoor dus gemiddeld 3 dagen.
Scherm is goed te noemen. Niet geweldig, maar zeker ook niet slecht.
Vergeleken met andere smartwatch zit hij wat dat betreft in de middenmoot ongeveer. Fel kan hij wel, dus overdag in zonlicht zie je nog steeds alles prima. Wel valt de verhouding van scherm versus ombouw wat tegen. Er had meer scherm te zien mogen zijn.
Functionaliteit is hetzelfde als de andere Android Wear smartwatches, aangezien dat dezelfde software is.
Reageren op Whatsapp berichten kan gewoon door je bericht (in het Nederlands) in te spreken. Ook zelf een bericht versturen kan volledig 'handsfree', door via "ok Google" je smartwatch opdracht te geven een bepaald persoon een bericht te sturen en vervolgens je bericht in te spreken. Het werkt bijna foutloos, ook in rumoerige omgeving.
Ook de processor is hetzelfde als bij een hoop andere recente smartwatches.
Snelheid kan iets beter, maar is wellicht ook via een update nog te optimaliseren.
Draagcomfort is uitstekend. Beter zelfs dan mijn (duurdere) normale horloge.
Doorslaggevend om voor de Zenwatch 2 te gaan was de prijs ten opzichte van de rest. Dit betekende wel dat er bezuinigd is op een paar zaken, zoals de afwezigheid van een hartslagmeter en de plastic onderkant, maar beide storen mij niet.
Al met al naar mijn idee de beste koop qua prijs/kwaliteit in smartwatch land momenteel.

Barnee 13-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Goede accuduur in combinatie met stijlvol en functionele notificatie portal. Grote plus het constant weergeven van de basis gegevens (tijd, accu en weer). Kortom prijs/kwaliteit een 10!

Svendj 12-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Een goede uitbreiding van je smartphone, je kan er whatsapp jes mee lezen en versturen via spraak (ook in het nederlands), je kan er zelf horloge schermen voor maken met verschillende apps.

R. Top 08-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Prima smartwatch werkt ook goed met iPhone (wel de Android Wear app open houden, geen probleem). Niets op aan te merken verder. Uitstekend scherm!

Joris 04-01-2016
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Redelijk comfortabel, begint na erg lang onafgebroken dragen wel wat te knellen. Veel functies die ook stabiel werken en een degelijke kwaliteit.

Leendert 25-12-2015
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Smartwatch is gemaakt van degelijk materiaal. Alle functie die ik gebruik op mijn smartphone zitten ook op mijn smartwatch. Smartwatch zit goed om mijn pols. Bandje in het begin wat stug, maar na verloop van tijd is deze wat soepeler geworden.

Emiel Wieldraaijer 25-12-2015
Geschreven voor: Asus WI501Q-2LBLU0003 blauw

Ik heb zelf een dunne pols ook dan zit hij bijzonder goed. Batterij houdt het +/- 30 uur vol. Als er een hartslagmeter als er een hartslagmeter in had gezeten had hij een 10 gekregen voor functionaliteit. Tot nu toe geen kras op het scherm en stoot regelmatig tegen iets aan. En neem dan de prijs en vergelijk die eens met andere SmartWatches.